Universiti Malaysia Sabah  

Posted by superbike_mie berkata : in

Laman web Universiti Malaysia Sabah sangat menarik dan membuatkan pengguna tidak bosan ini keranaweb ini juga turut menggunakan saiz tulisan text yang sesuai selain penggunaan gabungan warna antarawarna biru dan juga kelabu bagi tulisan text.Disebelah atas terdapat lini-link mengenai UMS.Selain itu jga disediakan kemudahan dwibahasa untuk pengguna memilih bahasa apa yang dikehendaki dan memudahkan pengguna.

Pada bahagian tengah,terdapat kolum main link yang bertujuan untuk memudahkan pengguna mendapatkanmaklumat.Ia dibahagikan kepada tiga kolum untuk mengelakkan dari bercampur aduk. Selain itu,ia juga mempunyaikemudahan seperti search engines untuk memudahkan pengguna mencari maklumat yang dikehendaki.Selain itu,susunanbahan dan kandungan dibahagikan mengikut tajuk supaya tidak kelihatan bercampuraduk.Maklumat yang terdapatdalam laman web ini juga sentiasa dikemaskini untuk kemudahan pengunjung.

Dalam laman web ini juga,turut disertakan dengan alamat lengkap universiti ini berserta dengan alamat email pembangun web site ini untuk rujukan dan juga kemudahan kepada pengguna sekiranya mempunyai sebarang perkara yang berkaitan dengan universiti ini. Kesimpulannya pihak UMS mesti upgade lagi laman web tersebut supaya nampaklebih menarik.

This entry was posted on Tuesday, October 14, 2008 at 7:31 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment