Universiti Teknologi Mara  

Posted by superbike_mie berkata : in

Pada pandangan secara kerseluruhan,laman web UITM ini agak menarik dan bagus.Ini kerana banyak ciri-ciri dan warnanyabertemakan warna logo UITM sendiri biapun bagkgroundnya warna putih tetapi sesuai dengan warna font.Laman web ini menggunakan atau diaplikasikan dengan teknik flash untuk membuatnya lebih menarik.

Pengunaan dikiri dan kanannya sangat bagus ini karena tidak dibiarkan kosong setiap ruang dipenuhi.Semua berita letak dibahagian kanan dan tidak diletak di tengah-tengah.Dikirinya terdapat icon-icon yang menarik mengikut bahagian, disamping itu juga di icon itu terdapat sedikit maklumat.Tetapi nampaknya icon tidak disusundengan baik dan tidak kelihatan kemas.
Di laman web ini tidak menyediakan dwibahasa dan laman web ini juga tidak menyediakanenjin carian.Enjin carian sepatutnya disediakan untuk memberi kemudahan kepada pengguna mencari maklumat.

Keseluruhannya nampak simple tetapi nampak sangat sesuai dengan tema warna logo UITM sendiri.Pihak UITM patut upgardelaman web nin supaya kelihatan lebih hebat lagi.

This entry was posted on Tuesday, October 14, 2008 at 6:09 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment