Universiti Perguruan Sultan Idris  

Posted by superbike_mie berkata : in

Interface laman web Universiti Pendidikan Sultan Idris kelihatan simple.Banner laman webini juga kelihatan menarik dengan pengunaan warna yang agak sekata dengan warna background.Pada bahagian bawah banner,terdapat link yang disediakan untuk kemudahan pengunjung.Laman web ini menyediakan enjin carian untukmemberi kemudahan kepada pengguna mencari maklumat.

Tetapi dibahagian bawah banner nampak terlalu padat, sekali pandang kita tidak nampak atau perasan terdapatlink-link UPSI, selain itu juga laman web uPSI tidak menyediakan kemudahan dwibahasa.Pada sebelah kiri,terdapat link untuk tajuk-tajuk berita dan event yang berkaitan dengan UPSI.Semua kanduangan berita ini sentiasa di kemaskini.

Dalam laman web ini juga,turut disertakan dengan alamat lengkap universiti ini berserta dengan alamat email pembangunweb site ini untuk rujukan dan juga kemudahan kepada pengguna sekiranya mempunyai sebarang perkara yang berkaitan dengan universiti ini.Kesimpulannya pihak UPSI mesti upgrade lagi laman web tersebut supaya nampak lebih menarik.

This entry was posted on Tuesday, October 14, 2008 at 7:40 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment