Universiti Malaysia Terengganu  

Posted by superbike_mie berkata : in

Laman web Universiti Malaysia Terengganu sangat menarik dan membuatkan pengguna tidak bosan Banner laman web ini kelihatan agak menarik dengan penyesuaian warna yang sesuai.Pada bahagian atas,terdapat kemudahan enjin carian,site map da kemudahan dwibahasa turut disertakan untuk memudahkan pengguna.

Antara aplikasi yang diterapkan dalam laman web ini ialah dari sudutpersembahan paparan kandungan laman web ini iaitu penggunaan saiztext yang sesuai,penggunaan gabungan warna yang baik.Pemilihan warna sebeginipenting dan bagus untuk paparan kepada pengguna kerana ia tidak memberikan kesan atau konflik kepada pengguna contohnya seperti tidakmenyakitkan atau menyukarkan pandangan mata pengguna untuk melihatpaparan web site ini.

Selain itu juga, susunan layout tersusun dan kolum terbahagi kepada tiga dan maklumat tidak bercampuraduk.Maklumat yang terdapat dalam laman web ini juga sentiasa dikemaskini untuk kemudahan pengunjung dan ini akan pengunjung untuk sentiasaberkunjung ke laman web ini.

Selain itu UMT menyediakan imej maya yang sangat menarik dan kita seolah-olah berada di UMT.Dalam laman web ini juga,turut disertakan dengan alamat lengkap universiti ini berserta dengan alamat email pembangun web site ini untuk rujukan dan juga kemudahan kepada pengguna sekiranya mempunyai sebarang perkara yang berkaitan dengan universiti ini.

This entry was posted on Tuesday, October 14, 2008 at 7:33 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment