Universiti Malaysia Kelantan  

Posted by superbike_mie berkata : in

Pada pandangan secara kerseluruhan,laman web Universiti Malaysia Kelantan ini agak menarik dan bagus.warnanyasesuai dengan tema dan logo UMK sendiri.Setiap ruang dalam web UMK penuh dan teraah kapada satu warna sahaja.Dibawah banner terdapat link-link mengenai UMK.

Dalam laman web ini juga,turut disertakan dengan alamat lengkap universiti ini berserta dengan alamat email pembangun web site ini untuk rujukan dan juga kemudahan kepada pengguna sekiranya mempunyai sebarang perkara yang berkaitan dengan universiti ini.

Tetapi link utama yang berada ditengah-tengah tidak menarik kerana nampak agak serabut dengan jarak yang dekat-dekat.Link-link tersebut patut diletakkan icon-icon yang menariksupaya memudahkan pengguna,yang bagus mengenai link ini adalah kerana dibahagi mengikut bahagian.

Kelemahan yang terdapat pada laman web UMK ialah tiada atau tidak menyediakan kemuahan dwibahasa, ini menyusakan penggunaantarabangsa untuk memahami apa yang ada di laman web UMK.Selain itu juga UMK tidak menyediakan enjin carian, jadi susah untuk pengguna untuk mencari sesuatu maklumat.Keimpulannya pihak UMK patuk upgrade laman web ini supaya lebih ramaipengguna masuk ke laman web UMK dengan meletakkan flash.

This entry was posted on Tuesday, October 14, 2008 at 7:27 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment