Universiti Malaya  

Posted by superbike_mie berkata : in

Pada pandangan secara kerseluruhan,laman web Universiti Malaya ini agak menarik dan bagus.Ini kerana tema warna latar belakangnya sama dan ia nampak menarik.Selain itu juga UM ketengahkan dengan teknik animasi yang menarik dan terdapat gambar dibahagian kanan laman web tersebut dan merupakan research UM sendiri.selain itu, terdapatjuga kemudahan dwibahasa iaitu bahasa melayu dan inggeris untuk memudahkan pengguna untuk faham.Dibahagian atasterdapa banyak link-link tentang UM.

Selain itu,web ini juga turutmenggunakan saiz tulisan text yang sesuai selain penggunaan gabungan warna antara warna biru dan juga sedikit hitam bagi tulisan text.Dari sudut kedudukan isi kandungan dalam web site ini pula,position-position kandungan maklumat diletakkan di kedudukan yang sesuai bertepatan dengan priority maklumat itu masing-masing.

Laman web UM juga mesra pengguna.Ia menyediakan kemudahan dwibahasa iaitu bahasa
Melayu danInggeris.Pengguna cuma perlu klik pada link yang disediakan pada bahagian atas untuk memilih bahasa yangdikehendaki.Laman web ini juga menyediakan enjin carian untuk memberi kemudahan kepada pengguna mencarimaklumat.Laman web ini juga menyediakan link untuk kemudahan pengunjung.

Dalam laman web ini juga,turut disertakan dengan alamat lengkap universiti ini berserta dengan alamat email pembangun web siteini untuk rujukan dan juga kemudahan kepada pengguna sekiranya mempunyai sebarang perkara yang berkaitan dengan universiti ini. Kesimpulannya pihak UM mesti upgade lagi laman web tersebut supaya nampaklebih menarik.

This entry was posted on Tuesday, October 14, 2008 at 7:24 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment