Universiti Kebangsaan Malaysia  

Posted by superbike_mie berkata : in

Laman web Universiti Kebangsaan Malaysia juga kelihatan simple tetapi menarik.ini kerana wrna mengikut tema atau logo UKMitu sendiri. Apa yang menarik bagi saya ialah disebelah atas kanan terdapat gambar bunga raya iaitu bunga kebangssan merupakan icon untuk UKM sendiri dan ia nampak cantik.Pada sebelah kiri terdapat link yang disediakan untuk kemudahan pengunjung.Laman web ini menyediakan enjin carian untuk memberi kemudahan kepada pengguna mencari maklumat.

Selain itu juga UKM menediakan kemudahan dwibahasa iaitu bahasa Melayu dan Inggeris, Jadi pengguna boleh memilih bahasa apa yang dikehendakinya.Terdapat juga hari, tarikh dan masa untuk pengguna tahu sekarang pukul berapa.Pada sebelah kanan,terdapat galeri foto dan juga berita-berita terkini mengenai UKM dan semuanya di kemaskini.

Icon pada bahagian bawah berbeza mengikut bahagian masins-masing dan ia amat menarik perhatian pengguna dan tidak mendatangkankepuasan dengan icon yang sama untuk setiap bahagian.Di bahagian bawah jga terdapat link-link dan lnk itu berbeza-beza mengikut bahagian juga.

Dalam laman web ini juga,turut disertakan dengan alamat lengkap universiti ini berserta dengan alamat email pembangun web siteini untuk rujukan dan juga kemudahan kepada pengguna sekiranya mempunyai sebarang perkara yang berkaitan dengan universiti ini. Kesimpulannya pihak UKM mesti upgade lagi laman web tersebut supaya nampak lebih menarik.

This entry was posted on Tuesday, October 14, 2008 at 7:23 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment